miercuri, 12 noiembrie 2008

Totul pe hartie .

Am o stare care nu e una buna. Probabil ca o raceala ma viziteaza sau ,datorita orarului meu instabil ,sunt foarte obosita .
Toate ca toate, dar vroiam sa va intreb :
ati auzit de Zaraza ? Si eu , dar azi am citit ceva ce m-a impresionat. Acum 2 zile m-am apucat sa citesc " De ce iubim femeile " de Mircea Cartarescu.O carte extraordinara . Cu toate ca scriitorul a fost si este foarte criticat de " cei mari " mie mi-a placut foarte mult. Si nu datorita partidelor pe care el le descrie in randurile cartii. Nu. Ci datorita felului cum transpune totul pe hartie. Au fost capitole in care eu , eram in pielea lui. Ma si vedeam alaturi de contesa in palatul inghetat , sau in cladirea aproape darapanata citind diferite volume.Eu eram el. Nu eram, ca de obicei, persoana care asista la actiune.
O carte foarte frumoasa.
Unul din capitolele care m-au impresionat cel mai mult a fost "Zaraza" . Este povestea care spune ca dupa ce 2 iubiti s-au mutat impreuna , ea a fost ucisa si arsa la crematoriu. La doua zile dupa inmormantare, iubitul ei a furat cenusa si in fiecare zi manca o lingura din aceasta. Cand a inghitit ultimele particele de cenusa a baut un fel de acid, incepea cu litera "t" (nu mai retin ).Nu a murit, insa corzile vocale ale cantaretului cunoscut au fost distruse pe viata.

Va recomand aceasta carte.

A da . Ora de romana. Ma simteam cumplit , ceva mi-a atras atentia .Cartea "La Tiganci" .Profesoara ne-a povestit pe scurt cartea dupa care am inceput sa citim. Este intradevar o scriere pe placul meu. Felul in care Eliade sugereaza trecera vietii ,comparand anii cu tramvaiele si drumul spre moarte cu plimbarea cu trasura , este ceva de o nebunie superba. Intradevar o carte frumoasa. Nu stiam nimic despre aceasta si ,recunosc, nu ma gandeam deloc ce ar putea avea acea carte ascuns in paginile ei .




Sunt foarte aiurita la ora asta. Imi e somn de mi se inchid ochii in timp ce tastez si in acelasi timp imi fac planul pentru dimineata. Am o multime de teme si foarte putin timp. Sper sa reusesc sa le fac asa cum trebuie.

Noapte buna .

Un comentariu:

Anonim spunea...

Eheee, dar inca nu l-ai cunoscut in mai de-aproape pe Mircea...